Lich King 25 HC
V tejto taktike sú spomenuté najdôležitejšie veci, časom sa bude možno niečo upravovať, ale zatiaľ je potrebné aby fakt každý člen a supporter, ktorý sa chce zúčastniť progresu LK 25 HC vedel túto taktiku do najmenších detailov a napozeral si tie videa, aby sme sa nemuseli zdržovať vysvetlovaním elementárnych vecí. Všetky otázky, ktoré máte ku taktike smerujte ku officierom radi vám na všetko odpovieme, hlavne sa pýtajte. ;)
1. Fáza (100-70%)
Raid sa rozdelí na 3 skupiny, 1. Melee+Tank, ktorý berie LK, 2. Tank s horormi, ku ktorému sa chodí raid dispellovať, 3. Ranged+healery. Počiatočné pozície týchto skupín sú na obrázku. Týmto rozostavením vytvorí raid trojuholník a je veľmi dôležité aby sa takýto trojuholník dodržiaval počas celej 1.fázy, aby stíhal každý v raide do 5s odbehnúť s necroticou a aby počas celej fázy mali healery a ranged v dosahu Tanka a LK.
Prvou dôležitou abilitou bossa v tejto fáze je shadow trapa, ktorá sa zjaví pod náhodným členom raidu. V tedy sa musí celá skupina, v ktorej sa daný hráč nachádza posunúť o zhruba 5-10y a to okmažite, ináč sa pod hráčom objaví trapa a on odletí z thronu navyše je tam šanca že s ním odletia aj hráči, ktorí sa nachádzali v jeho tesnej blízkosti. Hneď ako sa zjaví trapa je dôležité aby sa raid natlačil čo najblišie k nej aby nasledujúca trapa bola čo najblišie ku tej predchádzajúcej. Pri každej trape sa taktisto okrem skupiny kde sa trapa vyskytla posúva aj zbytok raidu aby sa udržala formáciu rovnoramenného trojuholníka s vrcholom pri tankovi s horormi. Treba si taktisto dávať pozor na trapy, ktoré sa zjavia na tankovi, ktorý ma hororov, tieto trapy sú potom priamo v ceste pri odbiehaní s dotkou a musíte sa im vyhnúť.
Druhou dôležitou abilitou bossa je hodenie debuffu necrotic plague na náhodného hráča, ten musí okamžite vyštartovať ku tankovi s horormi (pozor na to aby ste sa nepostavili pred hororov ináč vám dajú shockweavu a vy skapete), počkať kým mu ju niekto dispelne ak si ju nedispellne sám a potom okamžite sa vrátiť späť aby na neho dotka nepreskočila naspäť (nezabudnite si dávať pozor na nové trapy pri presune, aby ste do nich nevleteli). Na dispelnutie má tank čas 5s preto je veľmi dôležité, aby ste zaregovali ihneď, pri každom dispelle dostane LK 2% k dmg, navyše dávate tým prácu naviac tankovi s horormi. Odporúča sa stiahnúť si addon power auras a popýtať si badzelonu o jeho nastavenie na necroticu. Tento addon má výhodu v tom že ak dotka preskočí z hráča na hráča, tak DBM to už neukáže ale power auras áno.
Ďalšou dôležitou vecou pre huntrov je zostrelovanie enragu, každý hunter by mal preto mať macro na jeho zostrelenie.
Dôležité:
-pokud odbíháte s dotkou nikdy ne před shablinga---> shockwave a jste mrtví
-Maximalizace DPS, Hero hneď na začiatku
-Reagovat na dotku okamžitě každé dispelnutí dává bossovi 3% DMG tudíž čím déle vám bude trvat tam odnést dotku tím bude boss dávat vetší DMG, dávate zbytočnú prácu off tankovi, ktorý si to dispelluje a musí potom dispellovať aj 2-3 ľudí naraz, mať 100% úspešnosť pri odbiehaní alebo si stiahnúť addon power auras !!!
-vždy si treba dávať pozor na to, aby ste dorovnávali, ak budete moc zaostávať nestihnete dobehnúť s dotkou ku tankovi
- Hunterové okamžitě sestřelovat enrage.
DPS musí být takové aby nevylezl 3. Shambling

Video 25 HC
www.youtube.com/watch?v=FVP4xHcVawo
1-2 mezifáza (70%)
V tejto fáze je potrebné aby sa raid rozostavil tak aby bola polovica ranged na lavo od Tanka so spiritmi a druhá polovica ranged na pravo od tanka so spiritmi. V tejto fáze je potrebné aby mali ranged a melee medzi sebou rozostupi a nedostávali tak vyšši dmg z pain and sufferingu.
Veľmi dôležtiou vecou v tejto fáze, je nepreagrovať spirita, čiže dať čas tankovi na nabratie spirita a pri spawnutí nového spirita neplošniť aby ste ho nenabrali, Takisto využívajte všetci rozum a svoje ability, čiže ak môžte zastunujte spirita keď bude pri tankovi alebo ak by ho niekto preagroval. A ak ho preagrujete tak tam len tak nestojte ale utekajte ku tankovi a otočte spirita do stredu tronu,aby neohrozoval zbytok raidu. Druhou dôležitou vecou je ničenie sfer prichádzajúcich od stredu. Tieto sfery majú na starosti ranged DPS, každý kto sa dostane na LK 25 HC by mal mať dostatočný skill na to aby si tieto sfery pri dmgovaní spiritov všímal a neingnoroval ich ak sa približujú k raidu s veľa HP. Veľmi dôležitou vecou je aj dispellovania silencu tankovi, aby si mohol vytvoriť vyšší threat a reagovať na prípadné preagrovanie spirita. Takisto si dávajte pozor aby ste sa nepriblížili ku tankovi s horormi pri presune do fázy alebo vo fáze ináč na vás môže skočiť necrotica.
Pri prechode do fázy ostane tankovi vždy 1 spirit a tank s ním uteká najkratšou cestou priamo na stred, medzi tým DPS nestunuje spirita ani ho nepreagruje a drží sa za spiritim nie pred ním !!! a hlavne nikto NEVELETÍ DO SFÉRY !!!
2. Fáza (70-40%)
V tejto fázy sa celý raid s výnimkou warlockov drží na strede tronu. Na začiatku fázy sa ešte zdmguje spirit z medzi fázy nikto ho samozrejme nepreagruje a nikto sa nepostaví pred neho.
Po pár sekundách priletia valkýri a zoberú 3 hráčov ktorých nesu NAJKRATŠOU CESTOU ku okraji tronu na HC mode to funguje tak že je tieto valkyry potrebné zdmgovať na 50% potom uneseného hráča pustia. Ak chytia valkyri locka ten si zahlasí svoju značku valkyri a zbytok raidu túto valkýru ignoruje. Clasy ako je mage, hunter, war, feral, môžu využiť svoje ability aby sa dostali späť na tron a raid by tieto valkyri nemusel dmgovat, v takomto prípade si daný hráč musí byť na 100% istý že tento návrat zvládne ináč mu hrozia GP a takisto ako warlock musí dopredu nahlásiť značku, ktorú nedmgovať. Pri valkýrach je kľúčovou vecou, aby išli všetky jedným smerom, aby sa lepšie kontrolovali a melee ich mohli plošniť. Pre dosiahnutie tohto musí byť celý raid na jednej kope a to na hráčovi, ktorý je dopredu určený a označený hviezdou (doporúčam vypnutie friendly nameplatetov, aby ste to miesto videli presne) s MIERNÝM vychýlením na jednu stranu (čiže tú kde nie je defile). Preto tank umiestni LK na stred tak aby bol zarovno z kockou v ktorej je zamrazený Thirion zbytok raidu stojí hneď za zadkom LK, čo spôsobí že raid bude vychýlený mierne na jednu stranu a teda všetky valkýri pôjdu na jednej kope. Počas raidu sa môže stať že niekto umiestni nesprávne defile vtedy sa raid presunie na pozíciu číslo 2. V súčasnosti máme zaužívané pomenovanie pozícia vľavo a pozícia vpravo, čiže ak sa pozeráte smerom na tron je pozicia vľavo na ľavo od kocky a pozícia vpravo na pravo od kocky. Pri valkýrach je najdoležitejsí max dmg do valkyr, valkýri sa musia takisto systematicky stunovať a spomaľovať, v guilde máme dopredu určené plošné stuny, ktoré dávajú vybratý hráči v presne určenom poradí (v prípade ak nie je povedané ináč, čiže ak je hráč mrtvý prípadne je vo valkýre) je preto veľmi dôležité aby valkýry stunovali len týto vybraný hráči a valkyry sa stunovali individuálne až na úplnom kraji tronu.., vždy treba medzi valkýrami switchovať a dmgovať a spomalovať valkýru, ktorá je najbližšie ku okraju. Tak isto je potrebné aby sa pri valkýrach tahal aj LK súčasne s nimi, vtedy dostáva z plošného dmgu melee-čiek aj LK a takisto to pomáha aj pri charge melee na LK pri unesení valkýrami.
Druhou veľmi dôležitou vecou v tejto fáze je defile. Na správne hodenie defilu je preto veľmi dôležité máť LK vo focusu a mať zapnutý target of target. Vždy keď začne LK castiť defile (cca 1s cast) LK najprv targetne hráča na ktorého ide hodiť defile a potom ho začne castiť čo je presne ten čas potrebný, na to aby hráč zareagoval a umiestnil správne defile. Defile sa umiesňuje vždy ku tronu a vždy na tú stranu kde sú tanci, teda oproti raidu a robí sa to preto aby hráč nehodil defile do cesty kde budú letieť valkýry. V druhej fáze existujú dve krytické valkýry. Prvé krytické valkýri nastávajú keď priletia valkýri chytia hráčov a hneď na to LK hodí na hráča defile. Raid sa preto postaví na hviezdu a čaká na prílet valkýr a sleduje svoj focus, prípadne sa už natočí smerom ktorým má vyštartovať v prípde ak LK targetne jeho. Ak ho targetne LK vyšprintuje na dopredu určené miesto čiže ku tronu a smerom za tankov. zbytok raidu sleduje bublinu "Defile on me" a šprintuje presne opačným smerom od tejto bubliny, v prípade ak sa defile začne zväčšovať zbytok raidu musí urýchlene zareagovať a skákavým pohybom sa z tohto defilu dostať. Druhé krytické sú keď LK najprv hodí na hráča defile a hneď na to priletia valkýri. Pri tomto krytickom defile je teda potrebné sledovať focus prípadne byť už niekde na pol ceste kde má byť defile hodený teda ku tronu a na stranu kde nebudú letieť valkýry teda za tankov. Hneď ako targetne hráča targetnutý hráč vyšprintuje na určené miesto za žiadných okolností nedocastuje (to dps čo by tým získal nie je nič v porovnaní s GP ktré získa za zle hodený defile) a zbytok raidu sleduje kde sa nachádza bublina "Defile on me" a šprintuje presne opačným smerom na hviezdu a pripravuje sa na valkýri. Pri týchto defiloch je potrebné si uvedomiť že tieto defily budú hodené vždy do bezprostrednej blízkosti raidu a preto sa vyžaduje maximálna opatrnosť raidu aby do neho nezasiahol. V prípade ak valkýri už maju hráčov chytených a defile sa rozširuje okramžite sa musí odtiaľ zbytok raidu SKÁKAVÝM pohybom odpratať. Je tiež veľmi dôležité aby mal každý hráč jasno kde je pozícia vpravo a pozícia vľavo a vedel sa v prípade náhleho pokynu od RL okmažite na to miesto dostať.
Na konci tejto fázy sa vraciame opäť na kraj a nastáva medzifáza, ak má boss 42-43% a prídu valkýri tak sa len zastunujú a rýchlo sa dorazí boss na 40% potom ich valkýri pustia.
Video 25 HC
www.youtube.com/watch?v=FVP4xHcVawo
2-3 mezifáza (40%)
Robíte a dávate si pozor presne na to isté ako v prvej medzifáze. Jediný rozdiel je v tom že sa spawnú 4 spiriti preto je potrebné max DPS v tejto fáze sú už ale na spiritov k dispozícii dvaja tanci.
3. fáze (40-10%)
Na začiatku tretej fázy sa presunieme na okraj platformy, tanci berú zvyšných spiritov vždy smerom ku tronu, nikto sa samozrejme nepostaví pred ních a nikto ich nepreberie väčšinou sa stihne zničiť do harvestu len jeden spirit a posledný spirit nám ostane po harveste. Takže po pár sekundách nastáva harvest všetkých nás vtiahne do frostmourny, kde sa hneď zhromaždíme na strede na jednej kope. Označený hráč nás potom dovedie ku okraju miestnosti a bude nás po nej viesť. V mourne sa hýbeme smerom buď v smere hodinových ručičiek alebo v proti smre hodinových ručičiek, čiže ak sa pozeráme smerom do stredu miestnosti, vľavo je v smere hodinových ručičiek v pravo v protismere. Veľmi dôležité je aby sa celý raid držal na značkej a boli sme ako jeden a nie ako hadik. Po miestnosti sa budú spawnovať bomby nad našími hlavami pred ktorými budeme po dobu 40s utekať preto je veľmi dôležité, aby mal každý pohľad zhora a nezabudol sa niekde vzadu. Ďalšou hrozbou sú spiriti, ktorý na nás budú nalietavať, preto je potrebné aby ich ranged dps ničili najlepšie mind searom, druidi tajfun, hviezdy, warloci seed of corruption alebo corruption a ostatní všetky ich instanty. Ide o to aby sme tam prežili, čiže každý si zapne obranné CD a kto môže pomáha s instatnými healmi, každý mrtvý hráč pridá LK buff, ktorý mu zvýši dmg na pár sekund. Ihneď po vrátení na tron hádže LK defile. V tretej fáze sa defile hádže vždy na kraj tronu nie na stred. Po prvom harveste sa rýchlo dokončí posledný spirit. LK sa v tejto fáze ťahá cez stred, čiže vždy ako LK vyvolá spiritov si ho tank potiahne na opačnú stránu tronu a celý raid sa v jednej kope presunie na druhú stranu, spiriti potom idú pekne na kope cez stred a off tank alebo iný určený hráč ich môže cez CD vybúchať. Celý zvyšok boja už potom pozostáva len z hádzania defilu na kraj, prebehnutie na druhú stranu cez stred a vybuchanie spiritov, potom prežitie vo frostmourne a následné hodenie defilu po frostmourne mimo raid. V poslednej faze sa potom hodí druhé hero a to hneď po harveste keď už nie sú žiadní spiriti.
Video 25 HC
www.youtube.com/watch?v=FVP4xHcVawo