Professor Putricide 25 HC

Vytvorené Badzelonou v prípade nejasností otázok napísať mi v hre vysvetlím priamo v hre alebo na TS. Hlavne sa nebojte pýtať na každú drobnosť.
 

Tento boj pozostáva z 3 fáz. Jednotlivé fázy majú interval 100-80%, 80-35%, 35-0%. Na mode HC je VEĽMI dôležité presné načasovanie jednotlivých fáz.

Fáza č.1:

Na začiatku boja sa melee dmgeri držia spolu s tankom pri bossovi a skupina ranged a healerov sa drží na pozícii č1, z ktorej sa neskôr presunú na pozíciu č. 2 na ktorej sa budú zdržovať väčšinu času boja. (Obrázok č.1)

Obrázok 1 Prvotná pozícia

V prvej fáze používa Professor abilitu Mutated Slime sú to dve flašky, ktoré boss hodí na náhodný cieľ a po ich dopade sa na zemi vytvorí zelený plošák, ktorý udeľuje hráčom stojacím na ňom dmg a postupne sa zväčšuje. O tieto plošaky sa stará off tank v abominačke. Dôležité ale je aby skupina ranged+healery stála na začiatku boja na pozícii č.1 a až po hodení týchto flašiek sa presunuli na pozíciu č.2, robí sa to z dôvodu toho aby nám profesor nehodil plošáky na miesto kde sa budeme zdržovať počas celého boja.

Druhou abilitou v prvej fáze, ktorá je na HC mode je Unbound Plague, tento debuff hodí v pravidelných intervaloch profesor na náhodného hráča. Dĺžka tohto debuffu je 1 min. Debuff spôsobuje hráčovi každú 1s dmg a taktiež sa každú 1s dmg debuffu zvyšuje preto by tento debuff nemal mať hráč na sebe dlhšie ako 10s. Zbaviť sa tohto debuffu môže tak že príde ku druhému hráčovi (neviem presne na aký range to musí byť ale proste stačí prejsť cez hráča) a tento debuff na  neho preskočí. Hráč, ktorý tento debuff dostane si ho môže nechať ďalších 10s a potom ho hodí na niekoho iného a takýmto spôsobom si to hráči striedajú počas 1min kým debuff nezmizne. Problémom ale je že hráč ktorý tento debuff hodí na iného hráča dostane ďalší debuff Plague Sickness tento debuff trvá 1 minútu a spôsobuje to že ak by mu niekto hodil opäť debuff Unbound Plague tikal by už na ňom s dmgom zvýšeným o 250%. Pozitívnou správou pre vás je že tento druhý debuff na twinstare nefunguje preto to v praxi robíme tak, že sme rozdelený na dve skupiny ranged+helary a melee+tanci a ak niekto dostane debuff Unbound Plague tak ho len necháme skákať medzi sebou, preto je VEĽMI DOLEŽITÉ ABY STE POČAS CELÉHO BOJA STALY NA KOPE !!!.

Poslednou abilitou v prvej fáze je Unstable Experiment . Pri tejto abilite vyvoláva profesor v pravidelných intervaloch zelenú alebo oranžovú ozu.

Prvú z óz vyvolá vždy zelenú táto oza si najprv vyberie svoj cieľ potom ho zastunuje a ak je spomalená off tankom tak sa pomaly blíži k nemu a keď k nemu dôjde tak vybuchne spôsobí mu dmg a odhodí ho a ak bude oza ešte stále živá tak si vyberie iný target a pokračuje. Úlohou raidu preto je aby túto ozu zdmgovali čo najskôr a v prípade ak sa oza stihne dostať ku svojmu cieľu musí pri ňom stáť čo možno najviac hráčov, pretože dmg ktorý by dostal hráč ku ktorému oza smerovala sa rozloží do ostatných hráčov ktorý stoja pri ňom.

Toto je teoria ako to funguje. V praxi to na HC mode robíme tak že sme rozdelený na spomínané dve skupiny ranged+healery a melee+tank, ako to je vyznačené na obrázku č.2. Pri spawnuti ozy sa všetky ranged a healery držia na pozícii č.1 a všetci melee sa držia na pozícii č.2, keď sa objaví oza melee sa musia postaviť tak aby stáli medzi ozou a profesorovím stolíkom, dôvod je ten že ak si oza vyberie nejaký target medzi melee príde k nemu a odhodí jeho aj ostatné melee, tak musia všetci letieť rovnakým smerom a to ku profesorovému stolíku, čiže smerom ku ranged+healerom, ako to je vyznačené na obrázku č.2. Ak si oza vyberie niekoho z ranged tak musia ranged stáť tak isto na kope aby ich odhodila rovnakým smerom ku stolíku a melee dmgeri sa musia medzi tým pohybovať s ozou tak aby ich pri odkopnutí odhodila rovnakým smerom ako ranged.

Obrázok 2 Zelená óza

Všetko sa to robí preto, aby pri odkopnutí boli hráči na jednom mieste a nemuseli strácať čas zbiehaním sa na iného hráča. Hráči by tiež mali využívať všetky svoje ability ako sa tejto ozy zbaviť čiže shadowmeld, vanish, feign death atď., pri portoch u warlockoch by som odporúčal si ho spraviť len max 10y za určenou pozíciou aby sa raid nemusel presúvať ďaleko, všetko je ale potrebné hlásiť na TS aby sa na to vedel zbytok raidu pripraviť.

Druhá oza oranžova si vyberie svoj target a začne ho prenasledovať pričom mu spôsobuje zvýšený dmg. Preto ak profesor vyvoláva oranžovú ozu zbytok raidu by mal stať na svojich vyznačených pozíciach, čiže čo najďalej od tohto miesta aby pred ňou stihol ujsť.  Úlohou hráča, ktorého oza prenasleduje je utekať pred ňou a nenechať sa chytiť a úlohou zbytku raidu je túto ozu čo najskôr zdmgovať, preto by hráč ktorý pred ňou uteká mal bežať po dráhe vyznačenej žltou farbou na obrázku č.3, aby nemizla oza z rangu ranged dmgerov.

Obrázok 3 Oranžová óza

Na 80% boss namiesto toho aby zastunoval celý raid ako na normal raide, vyvolá obidve ozy. Na 25 HC rozdá profesor polovici raidu debuff  Ooze Variable a druhej polovici Gas Variable. Tieto debuffy spôsobujú to že ak máte debuff Ooze Variable môžete útočiť len do zelenej ozy pretože oranžová oza by bola na váš dmg imunna a hráči s debuffom Gas Variable môžu útočiť len do oranžovej ozy. Preto si skontrolujte vždy svoj debuff ak ho máte oranžový idete oranžovú ozu ak zelený tak zelenú. Princíp státia pri zelenej oze je rovnaký ako v prvej fáze (čiže nechať sa kopať ku stolu). Pri oranžovej oze by mal hráč behať tak aby na ňu dotiahli ranged (žltý okruh). Hneď keď si zničíte svoju ozu dmgujete profesora, NIE druhu ozu. Po zničení obidvoch oz začína 2. Fáza. Pre paladinov je dôležité, aby si pripravili macro, ktoré dá HOP-ko hráčovi, ktorého ma zelená oza v targete a využívať to v prvej a druhej medzifáze.

Fáza č.2:

V druhej fáze sa objavujú znova zelené plošáky, debuff Unbound Plague a stále vyvoláva profesor ozy. Pri týchto abilitách dodržujete všetko čo bolo spomenuté v prvej fáze.

Novou abilitiu, ktorá sa týka hlavne skupiny ranged+healery (ale môže trafiť aj nejaké zatúlané melee preto si dávajte aj vy pozor) je Malleable Goo. Na 25-tke sú to 3 letiace zelené gule, ktoré si vyberú svoj cieľ a letia k nemu, pri zásahu týmto goočkom udelia hráčovi dmg a spomalia rýchlosť jeho útoku alebo castu o 200%  na dobu 15s. Preto si dávajte poriadny pozor aby vás to netrafilo pretože pri bossovi kde sa bojuje s časom je každý dmg dobrý. Odporúča sa stáť na max range od bossa aby ste mali čo najviac času na zareagovanie.

Druhou abilitou, je Choking Gas Bomb. Táto abilitá je plošak na zemi oranžovo-hnedej farby, ktorý po 20s vybuchne udelí dmg každému stojacemu hráčovi v jeho blízkosti a navyše zníži jeho šancu na hit o 75% na dobu 10s, preto stojte od neho čo najďalej minimálne aspoň 10y.

Na 35% nastáva opäť medzifáza ako po prvej fáze kedy profesor vyvolá obidve ozy. Taktika v tejto medzifáze je rovnaká ako v prvej medzifáze. Po zničení obidvoch oz nastáva posledná 3 fáza.

Fáza č.3:

V tretej fáze profesor stále hádže zelené plošáky, hádže lietajúce goočka, umiestňuje hnedé vybuchujúce plošáky a hádže debuff Unbound Plague. Jedinú vec ktorú už profesor nevyužíva je vyvolávanie oz.

Celá tretia fáza je boj s časom preto za po jej začatí hodí Hero. Dôvodom prečo sa musí profesor čo najskôr zabiť sú zväčšujúce sa zelené plošáky, ktoré postupne zaplavujú celú miestnosť a debuff Mutated Plague, ktorý postupne stackuje na tanka. Každý stack tohto debuffu zvyšuje dmg do celého raidu aj tanka. Pri zabití tanka nesúceho tento debuff sa healne profesor (výška tohto healu závisí od počtu stackov ktoré tank mal). Dôležité je aby sa ranged + helaery držali označenom hráčovi, ktorý bude riadiť ich pohyb v tretej fáze. Dôvodom je aby nám profesor nehádzal zelené plošaky do cesty ale hádzal ich za nás. Veľmi dôležité je aby sa nikto nenechal trafiť lietajúcim goočkom alebo plošakom znížujcim hit pretože v tejto časti boja sa väčšinou wipuje na nedostatočný dmg.

Zhrnutie celého boja:

            -Počas celého boja sa držte na vyznačenej pozícii

-Prvá fáza nestojte v zelenom plošaku, pri zelenej oze sa nechávajte odkopávať ku stolu, pri oranžovej oze ťahajte ozu tak aby neutekala z rangu rangetiek, ak máte debuff stojte na kope a nechajte ho skákať

-Medzifáza skontrolovať debuffy, oranžový debuff idete do oranžovej ozy, zelený debuff idete do zelenej

-Druhá fáza rovnaká ako prvá + pozor na lietajúce goočka a hnedé plošáky, celý boj sa držte na vyznačených pozíciach

-Medzifáza rovnaká ako prvá medzifáza pozor na farbu debuffu

-Tretia fáza pozor na zelené, hnedé plošáky, lietajúce goočka, s debuffom stáť na kope a nechať ho skákať, ranged+healery držať sa na kope u vyznačeného hráča